Friday, January 30, 2009

Kembali dari Kembara

Saa kembali bertugas dan berblog setelah hampir seminggu mengembara di Kuala Lumpur dan Selangor....sempat ke Kota Damansara dan Setapak.

Membeli-belah di sekitar Jalan Masjid India dan Jalan Tunku Abdul Rahman.

Seronok menjamu selera di gerai-gerai makan Jalan Masjid India dengan ikan panggang, ayam kampung dan lauk-pauk yang pedas!

Kali ini saya tidak ke Sogo untuk membeli buah tangan kepada anak-anak kerana keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan.

Saya juga tidak banyak membeli-belah seperti biasa kerana ekonomi agak merudum. Saya cuba kikiskan sifat membazir yang selalu bersarang dalam nubari selama ini. Buku pun saya tidak beli. Hanya majalah-majalah seperti Nur, Ujang dan Rasa.

Saya tidak tahu kenapa saya minat membeli majalah masakan dan mencuba resepinya meskipun saya tiada selera, saya rasa puas bila berjaya membuatnya untuk dirasa oleh orang lain.

Kembara kali ini agak kurang menyengat tapi saya ada sesuatu yang menggembirakan saya.

Ilmu dan budi lebih tinggi nilainya daripada wang ringgit dan kekayaan.

Armiza Nila
Kuching

No comments: