Thursday, January 11, 2007

Teruskan Menulis




Naluri hati saya telah pun saya luahkan. T'lah mendapat reaksi daripada DBPCS. Saya terima seadanya. Komen dari rakan2 pun membuka minda dan hati saya. Apa yang penting, saya terus menulis. Waima tulisan saya itu taklah sehebat mana. Suatu hari, pasti ada perkembangannya bak mawar kalas yang kembang mewangi di dingin pagi.
Bukan itu saja, saya harus menelaah karya-karya penulis mantan dan berjaya. Saya tidak bermaksud untuk bertelagah dengan sesiapa. Saya hanya menyarankan apa yang saya rasa patut diperbetulkan dan diambil perhatian oleh pihak berwajib dan pasti tidak lebih dari itu. Kerana selama ini saya percaya tanpa menghadiri apa-apa aktiviti sastera pun, seorang yang benar-benar ingin menjadi penulis tetap akan berjaya mencapai niatnya dengan rajin menelaah kerana sekarang tidak kurang gudang mencari ilmu dan maklumat - dari buku, internet mahupun media massa - pilih saja dengan bijaksana dan menepati masa seiring usia yang semakin pendek ini, sudah pasti penulis akan mendapat habuannya.
Saya tidak meletakkan apa-apa kesalahan atau ketidakpuasan hati kepada mana-mana pihak cuma ingin mengingatkan diri bahawa betapa pendeknya usia kita ini untuk mencipta jati diri, untuk menjadi manusia pemberi, insan yang bererti...
Armiza Nila
Petra Jaya

No comments: