Wednesday, February 07, 2007

Dewan Sastera Januari & Februari 2007

Semasa menghadiri WC JCL, saya tak sempat masuk pun dalam Kedai DAWAMA kerana masanya begitu fit. Tengahari selesai makan, kedai pun tutup - berehat. Saya hampa kerana tak dapat beli apa2...

Tapi, alhamdulillah, atas ihsan Maliah Adenan (rakan penulis yang duduk sekampung) bekerja di Library DBPCS, saya memesan Dewan Sastera melalui beliau.

Malamnya jam 7.40pm, saya ke rumah beliau untuk mengambilnya. Terkejut sejak menghulurkan wang pesan, katanya DS berharga RM8.00. Bila saya tengok kat bawah muka depan DS - S/S - RM7.00. Mungkin Maliah tersilap cakap. Saya terima berapa pun harga DS kerana minat tetapi tidaklah begitu memuaskan hati saya sebagai pembaca/pemilik DS kerana yang ditambah hanya Tunas Cipta. Dari RM4.50 ke RM7.00 - naik RM2.50. Apapun, kulitnya agak bermutu sikit. Mungkin lepas ini banyak karya penulis Sarawak dapat tersisip sekali dalam DS.

Armiza Nila

No comments: