Thursday, August 02, 2007

Syukur

Alhamdulillah.

Majlis Bercukur dan Doa Selamat bagi Anakanda Munifah Basyirah telah selamat diadakan pada malam tadi.

Dengan ruang rumah yang kecil, saya hanya menjemput beberapa orang jiran terdekat di samping seluruh kaum keluarga (dari kalangan adik-beradik) dan tunggal.

Majlis Berzikir turut dialunkan dengan hanya seramai tidak sampai 10 orang.

Saya terharu, walaupun majlisnya kecil tapi dengan bacaan Marhaban dan Zikir Salawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w., majlis terasa kemeriahannya.

Makanan dihidangkan ala buffet kerana ruang rumah saya yang agak kecil. Nasib baik bilik TV di sebelah verandah separuh siap. Dapatlah digunakan untuk meletakkan hidangan.

Keluarga suami - Mak Mertua, Bapak Mertua, Kakak Ipar dan Anak-anak buah turut memeriahkan majlis.

Ibu turut sibuk melayan besannya dua orang. Mak mertua saya berasal dari Lawas dan Mak mertua kakak saya yang berasal dari Kelantan. Mereka bertutur macam ayam dengan itik. Kami turut ketawa berdekah-dekah bila mendengar dan menyampuk perbualan mereka.

Majlis tamat jam 11.00 malam.

Saya senang hati dan bersyukur kerana perjalanan majlis dikendalikan oleh adik perempuan kesayangan saya - Siti Josika dengan bantuan anak-anak buah [Ogy, Itje, Lini, Akil, Ajis] saya serta beberapa pembantu rumah adik dan kakak.

Saya bersyukur kerana mendapat keluarga besar yang bahagia seperti sekarang. Semoga kebahagiaan dan keakraban ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat kami. Amin.

ArMiZaNiLa@2007
Semariang Batu
p/s...foto2 menarik akan disiarkan kemudian.

No comments: