Tuesday, April 01, 2008

Kegirangan anak-anak















Tiada yang lebih indah bagi anak-anak bila mereka bisa mengecapi kegirangan bermain sepuas hatinya.
Ahad yang lepas, saya dan suami membawa anak-anak melepasi segala kekusutan 6 hari terkurung di gubuk untuk mengecapi kegirangan yang mereka ciptakan. Kami ke The Spring Mall, Simpang Tiga - melewati Parkson Grand yang melakukan jualan murah yang agak baik untuk saya yang memerlukan sedikit keperluan diri.
Bagi 'Irfan dan Adib bermain di belon besar lagak taman permainan itu cukup memuaskan jiwa keanak-anakan mereka. Adib tanpa gentar naik turun belon besar itu sehingga terbatuk2 kerana sesak nafas - malam sebelumnya terpaksa mengepam bronkil akibat kahak yang kuat di Healthcare Clinic. Namanya naluri anak-anak tetap juga bermain. Irfan dan Adib nampaknya gemar berkawan. Ifah yang kecil hanya digendong mama dan sesekali ketawa bila dilepaskan untuk berjalan di lantai.
Kami menjamu selera pertama kali di Restoran Chicken Rice Shop. Dengan harga yang agak berpatutan dengan menu yang dihidangkan saya tidak menyesal menjamu selera di sini. Memang masakan Malaysia yang cukup enak. Kami memilih Family Feast yang bernilai RM55.99 ditambah dengan extra Roll menjadi RM73.45 untuk 3 orang dewasa dan 3 orang kanak-kanak. Bagi rakan2 yang belum ke sini, jangan takut untuk mencuba resepinya seperti Gado-gado, Chicken Rice, Wanton, Fishball Soup, Beef Stew, Chicken Curry, Assam Pedas Fish, Beancurd, Kerabu Manggo, Prawn Roll dan pelbagai jenis lagi makanan yang enak-enak.
Singgah juga sebentar ke Grand Supermart, Wisma Satok yang melakukan jualan murah setengah harga. Melihat lautan manusia yang menggerumuni pusat beli belah ini, saya dan suami hanya sempat mengambil dua pasang kasut sukan jenama Dunlop yang berjumlah RM79.90 setelah didiskaun 50%.
Pada waktu itu, anak-anaklah yang paling gembira dapat mengecapi kegirangan di samping kedua ibubapa yang sentiasa sibuk pada setiap lima atau enam hari bekerja.
30 Mac 2008 - The Sping Mall

No comments: