Friday, October 24, 2008

Rumah Terbuka Aidil Fitri

[foto sekadar hiasan kerana tak sempat ambil foto semasa di rumah sendiri]

Atas permintaan rakan-rakan dan niat saya sendiri untuk meraikan Aidil Fitri, saya membuat rumah terbuka untuk rakan-rakan di pejabat pada 07 Syawal dan 23 Syawal 1429H di rumah saya di Kg Tradisional Semariang Batu.





Pada 07 Syawal saya hanya menyediakan masakan simple iaitu Bihun goreng, nasi wangi putih, sup daging, sambal pusuk cecah cabik geronong, ikan tahai pedas, sayur campur, ikan masin sepat, lumek dan gelama serta ulam juga kek dan biskut.





Pada 23 Syawal saya meminta pertolongan adik ipar - Hazlin bagi menyediakan ramuan Nasi Dagang berserta ikan tongkol masak kari, sayur campur, acar campuran timun, karot dan lobak masin, sambal bunga kantan dan ikan terubok goreng. Ramai juga staf yang berkunjung dan sungguh berselera sekali menikmati hidangan sesimple itu.





Saya mengucapkan berbanyak terima kasih atas kesudian rakan2 pejabat dan bekas2 rakan sepejabat yang mengunjungi teratak saya sepanjang lebaran.





Mohon maaf andai saya tidak terlayankan.





:-)





Armiza Nila


Semariang Batu


24 Syawal 1429H

No comments: