Thursday, February 12, 2009

Musyawarah Burung

Saya tengah menekuni Buku Musyawarah Burung (Mantiqu't Thair) oleh penyair Faridu'd-Din Attar - penyair sufi kelahiran Nisyapur, Persia Barat Laut.

Saya betul-betul teruja dengan ketelitian beliau mentafsir dan mendetailkan percakapan dan perbincangan burung-burung yang ingin memiliki Raja Simurgh....

Terima kasih kepada sahabat API - Yusuf Fansuri yang menghadiahkan buku comel ini.

InsyaAllah, akan saya kongsikan hasil pembacaan saya nanti..tunggu..

2 comments:

Anonymous said...

Salam Kak Armiza..

Lama saya tak ke sini...
Menarik buku yang sedang ditekuni. Penerbit orang sini / Indonesia, kak?

Maslina Mahbu @ Armiza Nila said...

Salam Najibah,

Ya bukunya berbahasa Indonesia.

Kawan saya Yusuf menjadikannya sebuah buku.

Saya tidak pasti nama penerbitnya.

InsyaAllah saya akan maklumkan selepas bertanya dengan Yusuf.

Memang asyik membaca buku itu tetapi saya sering saja berhalangan untuk menghabiskan sesebuah buku.

Di bukuria pun hasrat saya nak menulis di sana belum tercapai dek sibuk dengan tugas hakiki..teruskan berkarya ok...