Wednesday, March 18, 2009

Cut Persekolahan




Anak-anak sudah mula bercuti pada 14 Mac 2008 hingga 22 mac 2008. Sebelumnya M 'Irfan Musaiyar menghadapi peperiksaan buat kali pertama. Saya hanya mendoakan kejayaannya.


Baru tiga bulan di Taski-Tahfiz Abim Semariang, saya teruja mendengar 'Irfan sudah pandai membaca dan menghafal bermacam-macam doa dari doa makan, doa belajar, doa kenderaan, doa hujan, doa kedua ibu bapa dan juga niat solat Zohor. Sesekali saya terdengar 'Irfan bercakap sendirian menghafal doa balik dimulai dengan bahasa Arab, bahasa Melayu dan diakhiri bahasa Inggeris.


Cuti persekolahan yang jatuh pada pertengahan bulan, tidak mengizinkan saya memohon cuti untuk bersama anak2. Keadaaan kegawatan ekonomi sedikit menggugat perbelanjaan dan kami sekeluarga harus berjimat.


Saya izinkan 'Irfan bermain bersama anak-anak saudara yang lain bagi menghilangkan kebosanannya di rumah.


InsyaAllah pada masa cuti sekolah yang lain saya akan mengisinya dengan aktiviti menarik untuk anak-anak.

No comments: