Tuesday, August 18, 2009

28 hari berlalu

Alhamdulillah, saya telah selamat melahirkan bayi lelaki seberat 3.55kg pada 21 Julai 2009 jam 8.37 malam di Hospital Umum Sarawak.

Saya namakan beliau Muhammad Syabil Rifdi.

Setelah berusia 28 hari, saya baru berkesempatan mengemaskini blog ini. Saya merinduinya bukan kepalang.

Menjaga bayi dalam pantang bukan calang-calang cabarannya. Selain tidur yang tidak lena, tubuh badan pun rasa sengal tak tentu pasal. Tapi itu bukan alasan tidak menjalankan tanggungjawab sebagai ibu.

Saya tidak sabar untuk terus berkarya tapi waktu yang senggang begitu terhad.

Berada di talian pun, saya terpaksa ke rumah mak yang jaraknya 50 meter dari rumah saya.

InsyaAllah, bila balik bertugas selepas Raya Puasa nanti, saya akan aktif menulis semula.

"Hidup di dunia adalah ujian dan dugaan - selagi bernafas, kita tidak akan dapat lari dari masalah. Kejahatan usah dibalas dengan kejahatan pula. Sebaliknya dapat memaafkan kesalahan orang terhadap kita, dapat menenteramkan jiwa".

18 Ogos 2009
Semariang Batu

No comments: