Wednesday, October 07, 2009

Harta - Anak - Rezeki


Ketika mendapat tahu saya mengandung lagi bagi kali ke-5 (Syabil), saya begitu resah kerana kehamilan ini tidak dirancang.


Saya merancang untuk hamil lagi apabila anak ke-3 (Munifah) berusia 7 tahun.


Namun kuasa Allah lebih mengatasi segala apa yang dirancang kita.


Sekali lagi saya tersentuh dengan sikap saya sendiri pada mulanya.


Saya pengidap kencing manis ketika hamil sejak kandungan ke-2 hinggalah ke-4 dan ini membuatkan saya serik.


Tetapi Allah Maha Kaya dan pemberi rezeki.


Anak yang saya lahirkan memberi rezeki yang mencurah-curah dalam kehidupan kami.


Saya mulanya berfikir akan bertambahlah perbelanjaan bila Syabil lahir tetapi Dia Maha Pengatur segala urusan makhluknya.


Bukan sahaja duit pemberian saudara-mara dan rakan taulan malah saya tidak perlu risau membeli semua pakaian baru buat Syabil kerana kakaknya perempuan dan tiada lagi pakaian bayi terpakai. Semua itu rezeki Syabil. Kawan-kawan dan saudara-mara yang bermurah hati telah mengurangkan beban perbelanjaan saya dan sekali lagi saya bersyukur dan yakin dengan rezeki pemberian Allah kepada setiap hamba-Nya.


Terima kasih kepada kawan-kawan yang sanggup memberi hadiah kepada Syabil dan mengepos laju dari Kuantan dan Bentong, Pahang Darul Makmur. Saya amat menghargainya dan hanya ALLAH yang akan membalas kemurahan hati kalian.


Saya tidak ada harta lain yang lebih besar buat masa ini. Harta saya hanyalah empat orang anak pemberian Allah. Setiap anak adalah pemberianNya dan punya rezeki masing-masing yang telah ditetapkan-Nya. Moga saya dapat mendidik dan membesarkan anak-anak menjadi anak yang soleh dan solehah dan bisa menjadi pemimpin yang mementingkan agama Islam pada masa depan nanti. Amin.


Ibu yang redha,


Armiza Nila

7 Okt 2009

No comments: