Wednesday, November 14, 2007

Mengkisahkan kisah-kisah...

Kebelakangan ini, saya merasa sedikit terkilan kerana ketinggalan waktu untuk mengkisahkan kisah-kisah yang mengelilingi kehidupan saya.

Sejak akhir2 ini saya dikerumuni kesibukan2 yang menuntut seluruh jiwa raga saya menumpukan perhatian sepenuhnya.

Apa-apa pun, jika terluang saya akan mengkisahkannya juga nanti biar pun cerita itu cerita lama namun tetap baru di hati saya.

Saya teruja blog2 rakan penulis kebanyakannya memfokuskan kegiatan penulisan mahupun pembacaan mereka yang menyeluruh kepada ilmu.

Namun, apalah daya saya untuk sampai ke tahap itu...

Saya memandang tinggi usaha2 bloggers penulis Semenanjung Malaysia yang sering saya lawati seperti blog Jiwa Rasa, blog Faisal Tehrani dan blog Nisah Haron yang banyak menyumbangkan ilmu berguna kepada saya dan pembaca lainnya.

Walau bagaimana pun, saya tetap menulis dengan naluri, hati dan fikiran saya kerana saya rasa saya perlu memperbaiki keupayaan tulisan saya dari masa ke semasa biarpun tulisan saya itu berbentuk/berbau kisah-kisah peribadi dan tidak mengkhusus kepada penulisan sastera semata-mata. Yang penting bagi saya, saya terus menulis, menulis dan menulis kerana menulis sudah menjadi satu kemestian dalam hidup saya.

No comments: