Monday, November 24, 2008

'Irfan dan Adib sudah mengaji Iqra' 1


Alhamdulillah ... syukur saya panjatkan ke hadrat Illahi kerana telah membuka hati anak-anak untuk mula mengenal ayat-ayat Al-Quran sebermula dari Iqra' 1.


'Irfan yang berusia 4 tahun 5 bulan sudah mula bertatih belajar Iqra' yang saya hantar ke rumah abang Speri setiap selepas solat Maghrib.


Adib yang baru berusia 3 tahun 2 bulan pula mengikut mood. Waktu ok dia mahu mengaji waktu tak ok mulalah meragam tak tentu pasal. Abang Speri memberitahu saya supaya jangan memaksa anak-anak yang masih kecil dan belum mengerti itu.


Tapi saya tetap juga memujuknya dan mudah-mudahan hatinya akan terbuka jua nanti.


Saya teringat semasa dalam darjah 5 berusia 11 tahun mak menghantar mengaji di rumah Tok Guru Koyong dan saya telah mengkhatamkan al-Quran tidak sampai 6 bulan.


Kini arwah sudah lama meninggalkan dunia tanpa sempat melihat saya Berkhatam Al-Quran beramai-ramai.


Hasrat hati saya mahu anak-anak berjaya seperti saya dahulu.

2 comments:

Unknown said...

tahniah untuk anak2mu.

Maslina Mahbu @ Armiza Nila said...

terima kasih kak Za...lama dah tak jenguk...harap masih aktif berkarya di IT ye...