Tuesday, January 20, 2009

Panas - Dingin

Perubahan cuaca yang cukup ketara di sekitar Kuching dan kawasan kediaman saya sedikit menjejas kesihatan saya dan anak-anak.

Ketiga-tiga anak saya mengalami selesema tiba-tiba bila selalu berulang-alik ke rumah mak meinti jambatan dalam renyai mahupun panas.

Kesian anak-anak. Tidur malam tak lena - merengek2 - merentah kata org Sarawak. Saya sendri tidak dapat tidur kerana menjaga anak-anak yang masing2 dengan renyamnya.

Ya Allah! Selamatkanlah kami. Lindungilah kami. Amin...

2 comments:

Anonymous said...

assallammualaiikum.....

Sebenarnya saya tak terbaca habis apa yang anda paparkan disini,tapi oleh kerana saya teramat prihatin diatas apa jua kepincangan dan ketidak sempurnaan jadi saya pergunakan sedikit waktu sibuk saya untuk berbicara dengan anda.
Atas dasar kita sesama insan,segala permasalahan,cabaran dan dugaan hidup ini memang memerlukan kesabaran dan keimanan yang tinggi untuk menghadapinya.
Sebenarnya saya mempunyai cerita yang hebat untuk dikongsi bersama tapi oleh ini adalah percubaan pertama saya untuk berdiskusi,saya hanya menunggu tindakbalas anda.

Maslina Mahbu @ Armiza Nila said...

Salam sejahtera buat Anonymus,

Alangkah eloknya jika andamemperkenalkan diri agar lebih mudah kita berdiskusi.

terima kasih atas pandangan anda.Teruskan cuba menulis-menulis dalam bentuk apasaja untukmeluahkan perasaan mahupun tekanan hidup yang melingkari kita.

Sesungguhnya di sebalik kejadian yang menduga terbentang hikmah yang kita tidak tercapaikan oleh akal.

Bersabarlah.