Thursday, October 15, 2009

Penenang Jiwa

Saya sudah lama membeli buku ini dari penjual Wholesalemart dengan harga RM15.oo.

Mendengar tajuknya saja saya sudah cukup terpikat tanpa melihat nama penulisnya.

Saya tidak mempedulikannya sehingga diingatkan oleh kakak saya Misnah memberitahu dia telah membaca buku Penenang Jiwa tulisan Imam Al-Ghazali dan begitu berkesan di hatinya sambil menitis airmatanya.

Entah kenapa ulangtahun ke-34 yang saya sambut bersama kawan-kawan pejabat semasa Teambuilding di Sematan Palm Beach Resort telah banyak menginsafkan dan membuka pintu hati saya untuk mendekati buku ini lalu terus membacanya.

InsyaAllah akan saya kongsikan apa inti patinya nanti.

Semalam, seorang rakan istimewa telah mengunjungi saya di ruang legar pejabat Admin...hati saya tenang menghadapinya...kami berbicara sekitar karya kreatif masing-masing dan dia membawa 2 buah buku airtangan Abdillah SM dan Raihani Mohd Saaid. Saya pun menyerahkan wang dan terima kasih atas saguhati bang Dil itu.

Sahabat saya itu menyarankan saya agar saya mulai menulis puisi ketuhanan bila mendengar luahan saya yang banyak menerima ujian dan dugaan sepanjang Ramadhan dan Syawal 1430H.

InsyaAllah...dengan izinNya jua dapat satu dua idea bakal diterbitkan ke laptop...

No comments: