Monday, May 03, 2010

Kekuatan diri dan kesungguhan yang tinggi...

begitulah cabaran yang harus diterjang saat hati kuat untuk terus menulis.

Dalam kesibukan hal-hal keduniaan ditambah kewajiban beragama dan kebertanggungjawab terhadap suami, anak-anak dan keluarga, mudah-mudahan masih ada ruang untuk jari-jemari menghayun diri melepaskan sesuatu yang berkumpul di kotak fikir.

Tidak semestinya bila sudah ada Streamix di rumah, masa yang terluang pada sebelah malam terisi(terluangkah?)....bila segala keletihan siang dibawa ke pengakhiran malam.

Tapi saya akui kata-kata Nisah Haron - berikan waima 1/2 jam sehari tanpa FB, HP, IT, KAWAN/SUAMI/ANAK dan PELBAGAI HALANGAN LAIN. Untukkan masa itu untuk benar-benar serius menulis.

Saya cuba dan akan terus mempraktikannya kerana saya kira menulis bukan hanya untuk suka-suka. Jika ada kesungguhan, tidak mustahil hasil tulisan kita semakin menuju puncak jayanya. Biarpun lambat, saya akan teruskan perjalanan ini.

Allah anugerahi kita dengan bermacam-macam kenikmatan tetapi kadangkala kita leka dengan keindahan itu.

Saya kagum melihat penulis-penulis wanita lain baik di dalam negara Malaysia mahupun di Indonesia atau pun dari seluruh negara. Mereka begitu tekun untuk terus menulis dalam kesibukan maladeni kehidupan berkeluarga dan bisa melahirkan berpuluh buah buku dan membaca beratus-ratus buku untuk kajian.

Ini semua mencabar saya.

Moga terus lestari.

Armiza Nila
Semariang Batu

2 comments:

JahRera said...

salam armiza nila,

salam kenal, semoga ceria-ceria selalu.

Maslina Mahbu @ Armiza Nila said...

salam Jahreza,

Salam kenal juga..insyaAllah..teruskan melayari..terima kasih atas kunjungan